On campus!! - Reisverslag uit Geneseo, Verenigde Staten van Anne Sandor - WaarBenJij.nu On campus!! - Reisverslag uit Geneseo, Verenigde Staten van Anne Sandor - WaarBenJij.nu

On campus!!

Blijf op de hoogte en volg Anne

18 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Geneseo

Vandaag was het dan eindelijk zover. Vanochtend om 10 uur zijn we opgehaald uit ons hotel in Rochester, om naar de campus te gaan. Onze bagage paste maar net :) Onze chauffeur was Sam, die kenden we allemaal al doordat hij met iedereen mailcontact heeft over vanalles en nog wat. Hij had ook al een ander Nederlands meisje, Anandi, opgehaald uit een ander hotel.

We reden weg uit Rochester, op naar Geneseo. Het landschap is heel mooi hier, veel groene heuvels. Sam vertelde ons allemaal interessante dingen, over yard sales, het 'male soccer team' dat vandaag training zou hebben (:)), boodschappen doen, bussen naar Rochester, uitgaan, alles wat nuttig is om als student te weten. Hij reed voor ons eerst nog langs een supermarkt, waar we nog even eten moesten kopen voor vandaag en morgen. Toen nog 1,5 mijl, en toen waren we op de campus. We kamen aan en het voelde meteen als thuis, ik vond het fantastisch! Allemaal typisch Amerikaanse huizen, winkels, straten. Sam liet ons zien waar je alles kon vinden, en reed speciaal voor mij nog langs de fraternity en sorority houses, kon ik eindelijk 'kappa delta nu' en 'alpha labda chi' zien :) Hij zei dat die huizen in films heel anders zijn dan in het echt. Ze doen namelijk veel voor de andere mensen, zamelen geld in.
We hebben nog een beetje op de campus rondgereden (die trouwens enorm is, het is een dorp opzich), en toen gingen we naar onze dorm. Ik zit in Steuben Residence Hall, op de derde verdieping. Toen we aankwamen werden we opgewacht door Matt en Ryan, Canadezen van 23 die blij waren dat ik wist waar Vancouver lag en dat ik daar ook geweest was. Zij lieten ons de kamers zien. Gelukkig zijn de kamers groter dan we dachten!! We dachten namelijk dat ze 12 m2 waren en dat we nooit genoeg plek zouden hebben om de inhoud van die 3 koffers kwijt te kunnen. Maar gelukkig heb ik 2 kledingkasten en een bureau en nog een kast. Ik heb hieronder wat foto's zodat jullie kunnen zien hoe het eruit ziet. Het is nog erg kaal, zelfs nadat mijn spullen erin zijn gekomen, maar daar komt deze week wel verandering in, als we gaan shoppen op woensdag. Dan ga ik even wat gezellige dingen kopen. Maar ondanks de leegte vind ik het echt geweldig!! :) Ik vind het zo leuk om weer opnieuw mijn kamertje in te richten, en de mensen zijn hier zo ontzettend aardig, oprecht geïnteresseerd, heel behulpzaam.

Ik slaap nog in mijn eentje op mijn kamer, mijn kamergenoot is opeens verdwenen :S Maar ik ga zo even kijken of er nog wat te regelen valt, want ik wil echt heel graag een roommie :D Het liefst een Amerikaanse, die zijn echt zo lief, ze kletsen meteen en Anandi vertelde dat ze een kettinkje van haar roommate had gekregen!

Het is hier trouwens ook ontzettend mooi weer, de zon schijnt, blauwe lucht en groene heuvels, dus de campus lijkt nog 10 keer mooier. Ik kijk vanuit mijn kamer uit op de binnentuin van Steuben, die ziet er ook heel mooi uit! En overal op de campus lopen eekhoorntjes!!

Gister was ik nog heel zenuwachtig en vanochtend ook, omdat ik niet wist wat ik moest verwachten. Maar ik vind het hier zo ontzettend leuk, ik kan er eigenlijk geen woorden voor bedenken :) Het is een hele goeie keuze geweest om hierheen te gaan! Ook al ken ik nog niemand (behalve Sam, Matt en Ryan :D), ik weet nu al dat het geweldig gaat worden! Ik kan niet wachten om hier een semester te studeren en actief te worden bij 100.000 clubs. Maar onze Residence Assistent zegt dat het beter is om af en toe ook alles te laten bezinken en niet te actief te worden. Toch maar die yogakamer gebruiken in mijn dorm dan, want ik wil hier alles zo goed mogelijk meemaken! :)

Net heb ik met Rachnel, Emma en Anandi de campus een beetje verkend (enorm) en op een bankje gezeten. Zometeen gaan we met z’n vieren chillen en daarna eten aan Main Street. Foto’s volgen vast nog!!

  • 19 Augustus 2014 - 10:09

    Mama:

    Kind, wat heerlijk dat je je zo goed voelt daar en zo enthousiast bent. Super! Je straalt helemaal op de foto. Ga zo dooah, zou Willie zeggen ;-)
    Dikke kus

  • 20 Augustus 2014 - 00:47

    Romy:

    Anne!!

    Wat super fijn dat het zo leuk is!! Het klinkt echt geweldig! Net als in alle films!!
    Wordt echt gegarandeerd een super tijd dus!! Wat leuk dat er eekhoorntjes lopen!!
    Héél veel plezier! Dat komt zo te horen echt helemaal goed!!

    Dikke knuffel!

  • 20 Augustus 2014 - 11:16

    M-A:

    Annee!

    Wauw! Chille kamer en campus! Nog een paar leuke, gezellig dingen toevoegen en het is helemaal klaar.
    hahaha, actief worden bij 100.000, komt helemaal goed met je inburgering daar. Ben benieuwd of je nog een roommie krijgt. Vast wel. "D

    Veel plezier en geniet van het shoppen!

    Liefs!! M-A

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Geneseo

Studie in Amerika

Vanaf 15 augustus ga ik een semester studeren in Amerika. Ik zit op SUNY Geneseo, een universiteit in, verrassend, Geneseo, dat is ongeveer 6 uur rijden vanaf New York. Geneseo is een plaatsje waar bijna niemand woont, alleen de universiteit is groot. De dichtstbijzijnde grotere plaats is Rochester, daar vliegen we de 15e naartoe, via Reykjavik en JFK in New York. Mijn kamer in Groningen ga ik omruilen voor een dormitory waar ik mijn enorme kamer van wel 12 m2 deel met een meisje uit Zimbabwe :) Ik ga vijf vakken volgen, die allemaal met communicatie te maken hebben, maar vooral ook met PR en marketing. Naast mijn studie hoop ik zoveel mogelijk van de omgeving te zien. Niet alleen van de natuur (Indian Summer, Lake District), en cultuur (hallo megahamburgers, 3-literflessen cola, American Football, ijshockey, Kappa Delta Nu en Hollywood), maar ook van de steden. Ik wil echt ontzettend graag naar New York, Washington, Toronto, Buffalo, Boston, Philadelphia, en wat daar verder allemaal nog in de buurt ligt. De Niagara Falls zijn ook vlakbij, dus daar komt ongetwijfeld ook een verslagje over online :) Ik heb er ontzettend veel zin in en ik ben van plan (onder voorbehoud dus :P) om elke week minstens een keer een verslag op deze site te plaatsen over mijn ervaringen. En dan zie ik jullie allemaal over 4 maanden weer!!

Recente Reisverslagen:

19 December 2014

This is the end...

08 December 2014

Anne's Next Ultimate American Experience

24 November 2014

Random Stuff

03 November 2014

Halloween American Style

20 Oktober 2014

Straight A's
Anne

Hoi! Ik ben Anne, 19 jaar oud. Ik studeer communicatie- en informatiewetenschappen in Groningen en zit in mijn derde jaar. Ik woon in een studentenhuis met een van mijn beste vriendinnen, en dat is ontzettend gezellig. Drie andere vriendinnen wonen ook in Groningen, die zie ik gelukkig minstens een keer per week. De rest van mijn vriendinnen woont nog thuis of woont ergens anders in Nederland, maar die zie ik ook sowieso een keer per maand. Ik hou van dansen, sporten, shoppen, en dus ook van veeeel leuke dingen doen met vrienden, vriendinnen en familie. Reizen vind ik ook ontzettend leuk, eigenlijk wil ik alle landen een keer bezocht hebben. Hopelijk heb ik dus ontzettend veel reisverslagen over een tijdje!

Actief sinds 13 Aug. 2014
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 6321

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 20 December 2014

Studie in Amerika

Landen bezocht: