One week down :) - Reisverslag uit Geneseo, Verenigde Staten van Anne Sandor - WaarBenJij.nu One week down :) - Reisverslag uit Geneseo, Verenigde Staten van Anne Sandor - WaarBenJij.nu

One week down :)

Blijf op de hoogte en volg Anne

23 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Geneseo

Daaaar ben ik weer!!! :) Herboren zo ongeveer! :) Het is zo fantastisch hier! Maar ik zal even vanaf het begin beginnen, want ik heb een week niks verteld over wat ik heb meegemaakt.

Nadat we maandag zijn aangekomen, hebben we dinsdag eigenlijk vrij weinig gedaan. Andere internationale studenten kwamen namelijk nog aan toen, dus de mensen die maandag aangekomen waren hadden een vrije dag. We hadden echt ontzettend lekkere granola gekocht bij Wegmans, beste ontbijt ooit. Daar ga ik sowieso 100 pakken van naar Nederland sturen :) En Daan mag ook nog 50 pakken meenemen als hij komt :) En ik neem ook nog 50 pakken mee :) Ik heb met Rachnel en Anandi hardgelopen op de running track en de heuvels op. Dat hadden we een beetje onderschat. Geneseo ligt op een heuvel en de track is onderaan de campus, dus we moesten terug omhoog. Best wel zwaar als je daar geen ervaring mee hebt.
'S avonds hebben we weer bij Mamma Mia's gegeten, met een nog veel grotere groep dan maandag. Maakte de obers best gestresst :) Maar het was wel heel gezellig. We waren inmiddels met z'n zessen: Sarah uit Engeland, en Jalien uit Nederland. Maar eigenlijk horen ook Corinna uit Nieuw-Zeeland, Charlotte uit Duitsland en Eli uit Argentinië erbij.
Het bleek dat eigenlijk alle Exchange studenten leuk zijn, dus daar hebben we echt geluk mee. Je kan met iedereen wel kletsen.

We hebben maandag trouwens ook nog een Amerikaans woord geleerd: bumblefuck :D. Maar volgens mij is het niet zo Amerikaans als werd gezegd, want sommige Amerikanen kennen het niet. Het betekent dat een gebied helemaal uitgestorven is, dat iets in the middle of nowhere is.

Op woensdag begon onze introductie! We hadden niet hele hoge verwachtingen, en dat bleek inderdaad ook niet nodig. Ik kan de drie dagen introductie eigenlijk wel in 1 woord samenvatten: saai. Het is de VS dus security is natuurlijk ontzettend belangrijk. Daarom was de intro niet zoals de KEI-week in Groningen, feestjes en de stad bekijken, maar het was alleen maar legal stuff. Health insurance, visa, reizen in de USA, alcohol (geen alcohol dus eigenlijk, mag niet onder de 21), bibliotheek, law and order, en zo kan ik nog wel 100 jaar doorgaan. Het was wel heel leuk dat we woensdag gingen shoppen! We gingen naar Target, zo’n megagrote winkel met teveel spullen, waar je drie dagen nodig hebt om door de hele winkel heen te komen. Het was zo ontzettend groot. Ik heb wat dingetjes gekocht voor op m’n kamer, want die was zo leeg en onpersoonlijk. Maar eigenlijk heb ik nog steeds niet alles wat ik zocht. Daarom gaan we waarschijnlijk ergens dit weekend of volgende week naar Walmart, dat is een nog grotere winkel. De Walmart hier dichtbij is de op een na grootste van heel Amerika. De grootste staat in Texas, maar die is pas net gebouwd, dus tot voor kort was deze de grootste. Geen idee waarom want volgens mij zijn er wel plekken waar een grote Walmart harder nodig zou zijn, maar oke :) Toen we weer op de campus kwamen was ik best wel moe en had ik best wel een beetje genoeg van alles. Het is toch best vermoeiend en best veel om allemaal nieuwe mensen te leren kennen, steeds sociaal te doen, en in een ander land te zijn, en constant Engels te moeten praten. Maar toen heb ik Daan even gebeld en hij heeft me weer helemaal rustig en vrolijk gemaakt <3 Dus ik had weer helemaal zin om uit eten te gaan en gezellig te doen. We hebben ontzettend lekker gegeten, een maaltijdsalade, en we hebben mozzarellasticks gedeeld. Dat zijn echt de lekkerste dingen die ik ooit heb gehad. Iedereen die dat nog nooit heeft gehad: GA DAT ZO SNEL MOGELIJK ETEN :D Daarna hebben Emma, Rachnel, Sarah, Anandi, Jalien, Jackie en Davitia samen voor het eerst een film gekeken in de lounge op de 2e verdieping van Steuben. Dat is nu onze hang-outspot geworden, we hebben stoelen en banken en de tv geclaimd haha :)
Emma en ik kregen trouwens ook een mail dat ons beddengoed en de handdoeken er eindelijk zijn!! Helaas was de mailoffice dicht (ik weet voor sommige dingen nu al niet meer meteen het Nederlandse woord), dus gingen we de volgende dag.

En toen was het alweer donderdag. We gingen weer ontbijten bij de Mary Jemison Hall (MJ’s), net als gister. Gelukkig kan je heel gezond eten als je dat wil. Ze hebben natuurlijk wel pannenkoeken en spek en aardappelen (waarom???????), maar ze hebben ook yoghurt en fruit en cereal. Dus onze gezonde levensstijl kunnen we gewoon doorzetten. Emma en ik zijn tijdens het ontbijt onze pakketten gaan halen bij het mailoffice, zooooo fantastisch waren ze. Ze waren heel groot, en de spullen die erin zaten waren geweldig! Het was zo veel en mooi, nu is mijn kamer zoveel mooier.
Na weer 40 uur lectures van 40 verschillende personen hebben Rachnel, Emma, Anandi, Jalien en ik samen gefitnesst. Er zijn daar allerlei machines, en tredmills. Voelt echt goed om hier in Amerika, het land waar vet is uitgevonden, zo goed bezig te zijn.
‘s Avonds hebben we een superleuke pizza party gehad bij de gazeebo, zo’n prieeltje dat heel beroemd is in Geneseo. Vanaf daar kan je namelijk heel mooi de zonsondergang zien, die ook heel beroemd is. De zon gaat boven de heuvels onder, echt heel mooi. Natuurlijk moesten we daarna weer een film kijken, dit keer Mean Girls 2. Leuke film, maar lang niet zo legendarisch als de eerste.

En toen was het vrijdag en was er een week voorbij sinds ons vertrek uit Nederland! Zo gek om al zo lang weg te zijn! Gelukkig is het hier geweldig. Vandaag was echt een geweldige dag. Ik kan kort zijn over de ochtend: saai, lectures. Na de lunch ging ik skypen met thuisthuis, dat was echt heel leuk! Ik ben blij dat ik in deze tijd leef en dat ik mensen die zo ver weg zijn toch kan spreken en zien! Kutya herkende mijn stem zelfs door skype, dus hij kwam naar de computer toe met een speeltje :) Daarna hebben ik weer gefitnesst, en kwamen we erachter dat er nog een hele andere ruimte is waar nog veel meer machines staan waar je ook op kan. Heaven on earth ;) Na het sporten heb ik even met lieve Daan geskypt. Het was zo gezellig, hij was zo vrolijk en zo blij om me weer te zien, en ik was natuurlijk ook ontzettend blij. Helaas konden we maar 5 minuutjes, want ik moest weer weg. Vandaag kwamen alle freshman (de eerstejaars) namelijk aan op de campus, en speciaal voor hen (zij hadden dus wel een leuke intro) was er een picknick georganiseerd. Daar gingen wij ook heen en we hebben eten gestolen :) Was best lekker, maar de picknick was al heel vroeg begonnen, om 4 uur ofzo. Dus zoveel honger had ik niet. Maar dat was niet het enige wat er te doen was voor de freshman: ‘s avonds was er een hypnotizer. Hij ging alleen niemand hypnotiseren, alleen maar niet zulke spectaculaire dingen doen. Dus gingen we maar het toetje van de picknick halen (ook niet voor ons...:P). Het was superlekker, er waren van die cakepops van chocola met hagelslag aan de buitenkant, ik had er zoveel kunnen eten, maar dat heb ik maar niet gedaan. Zo jammer Terwijl we een toetje aan het eten waren kwamen er Amerikanen naar ons toe, ook eerstejaars. Ik begon te kletsen met een jongen, Quinn, uit Long Island, en het was zo gezellig. Ik kan wel zeggen dat Amerikanen heel aardig en leuk en gezellig zijn, maar het is waarschijnlijk heel anders dan wat jullie je voorstellen. Ik denk dat je hier geweest moet zijn om het te snappen (dus kom allemaal hierheen!!! :P). Quinn was precies zo, en we hebben de hele avond gekletst (don’t worry, ik hou nog steeds van Daan). Hij was zo grappig en hij was helemaal enthousiast over Europa. Alle Amerikanen worden gek als je vertelt dat je uit Europa komt, gewoon niet normaal. Ze willen allemaal zo graag daarheen. Quinn vertelde me dat hij zijn vriendin later ten huwelijk wil vragen onder het balkon van Romeo en Julia in Verona. Zo schattig! :) Maar het is voor hun natuurlijk heel duur om naar Europa te komen, en dat vinden ze allemaal heel jammer. Ze gaan dan wel weer elk jaar naar het Caribisch gebied op vakantie, dus opzich hebben ze niks te klagen :)

En nu is het zaterdag en nu regent het :( Maar het is wel heel warm. Er zijn weer allerlei activiteiten hier op de campus, want vandaag is ook de rest van de studenten aangekomen, dus sophomores, juniors en seniors (2e, 3e, 4e jaars). We hebben weer gratis ontbeten, en gratis geluncht. Ik heb net mijn roommate ontmoet, ze heet Bethany en komt uit Syracuse, ongeveer 45 km hiervandaan (en een van de locaties die voorkomt in Pretty Little Liars, he Romy?). Haar ouders waren heel aardig, en ook zij wilden heel graag naar Europa. Bethany is 19 en is heel aardig. Ze had zo veel spullen mee, volgens mij heb ik dat niet eens in mijn eentje in mijn kamer in Groningen, dus ben benieuwd hoe dat gaat passen. Straks gaan we waarschijnlijk naar een silent disco, zo’n disco waar je de muziek alleen maar door oordoppen hoort.

Zo, best wel een lange blog. Ik wil ook best wat meer vertellen over de campus en over het leven hier enzo, maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Dus als jullie vragen hebben over iets, hoor ik het heel graag! Schrijf maar gewoon onder de blog en dan antwoord ik in mijn volgende blog! Ik vind het trouwens superleuk dat zoveel mensen mijn blog lezen en erop reageren! Dankjulliewel daarvoor <3 Ik denk aan jullie!

  • 24 Augustus 2014 - 08:59

    Wim Valks:

    Hoi Anne,
    Leuk om te lezen hoe het je daar vergaat en wat je meemaakt.
    Tot nu toe is het vooral kennismaken, eten, sporten en kletsen begrijp ik.
    Maar wat ga je verder doen?
    En oh ja, maak die Amerikanen svp niet al te gek om hiernaar toe te komen; laat dat paranoïde volkje alstublieft daar blijven. Inderdaad: ik heb het niet zo op die Amerikanen die blijkbaar maar niet kunnen wennen aan het feit dat de verhoudingen in deze wereld inmiddels stevig aan het veranderen zijn. En dat zij zich niet langer meer hoeven, kunnen en mogen opstellen als de hoeder van deze aardkloot.
    Maar ondanks dat: wij wensen je een goed een plezierig verblijf in de states.

  • 24 Augustus 2014 - 15:42

    Ine:

    drukdruk dus met allemaal leuke dingen! Geniet van je laatste "vakantiedagje" vandaag!
    Kus

  • 25 Augustus 2014 - 21:46

    M-A:

    Mozzarrella sticks? serieus? :O ik wist niet dat dat bestond!
    Maar super fijn dat je er zoveel keuze is qua eten. Ik was echt een beetje bang dat je alleen maar muffins en pizza daar kon krijgen. hihi.

    Deel je alles met je roommate? Het is dus echt een kamer met twee bedden naast elkaar? Hoop dat ze aardig is! Gelukkig lijkt het er wel op. :D
    Wanneer beginnen je niet intro lectures?


    Veeeel plezier! Liefs!

  • 02 September 2014 - 15:51

    Romy:

    Haaaaaai!!

    Super late reactie maar ik wilde toch ook nog reageren op deze blog! :)
    Wat een geweldige week! En idd: Mozzarella sticks: Ik ben benieuwd! Misschien moet je er daarvan ook maar een paar meenemen!

    En de ene grootste Wallmart!!! Waaauuww! Wil je daar een keertje fotos maken? Of een filmpje? Ik wil zo graag een keertje een Wallmart van binnen bekijken!!

    Ziet er echt super leuk uit allemaal!!

    Hele dikke knuffel!!

  • 02 September 2014 - 15:52

    Romy:

    Hoi! Sorry ben ik weer!
    Ik bedenk me altijd pas na dat ik iets typ dat er fotos zijn :P
    Wat ziet je kamer er leuk uit!! Echt al een beetje een Anne kamer! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Geneseo

Studie in Amerika

Vanaf 15 augustus ga ik een semester studeren in Amerika. Ik zit op SUNY Geneseo, een universiteit in, verrassend, Geneseo, dat is ongeveer 6 uur rijden vanaf New York. Geneseo is een plaatsje waar bijna niemand woont, alleen de universiteit is groot. De dichtstbijzijnde grotere plaats is Rochester, daar vliegen we de 15e naartoe, via Reykjavik en JFK in New York. Mijn kamer in Groningen ga ik omruilen voor een dormitory waar ik mijn enorme kamer van wel 12 m2 deel met een meisje uit Zimbabwe :) Ik ga vijf vakken volgen, die allemaal met communicatie te maken hebben, maar vooral ook met PR en marketing. Naast mijn studie hoop ik zoveel mogelijk van de omgeving te zien. Niet alleen van de natuur (Indian Summer, Lake District), en cultuur (hallo megahamburgers, 3-literflessen cola, American Football, ijshockey, Kappa Delta Nu en Hollywood), maar ook van de steden. Ik wil echt ontzettend graag naar New York, Washington, Toronto, Buffalo, Boston, Philadelphia, en wat daar verder allemaal nog in de buurt ligt. De Niagara Falls zijn ook vlakbij, dus daar komt ongetwijfeld ook een verslagje over online :) Ik heb er ontzettend veel zin in en ik ben van plan (onder voorbehoud dus :P) om elke week minstens een keer een verslag op deze site te plaatsen over mijn ervaringen. En dan zie ik jullie allemaal over 4 maanden weer!!

Recente Reisverslagen:

19 December 2014

This is the end...

08 December 2014

Anne's Next Ultimate American Experience

24 November 2014

Random Stuff

03 November 2014

Halloween American Style

20 Oktober 2014

Straight A's
Anne

Hoi! Ik ben Anne, 19 jaar oud. Ik studeer communicatie- en informatiewetenschappen in Groningen en zit in mijn derde jaar. Ik woon in een studentenhuis met een van mijn beste vriendinnen, en dat is ontzettend gezellig. Drie andere vriendinnen wonen ook in Groningen, die zie ik gelukkig minstens een keer per week. De rest van mijn vriendinnen woont nog thuis of woont ergens anders in Nederland, maar die zie ik ook sowieso een keer per maand. Ik hou van dansen, sporten, shoppen, en dus ook van veeeel leuke dingen doen met vrienden, vriendinnen en familie. Reizen vind ik ook ontzettend leuk, eigenlijk wil ik alle landen een keer bezocht hebben. Hopelijk heb ik dus ontzettend veel reisverslagen over een tijdje!

Actief sinds 13 Aug. 2014
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 6320

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 20 December 2014

Studie in Amerika

Landen bezocht: