Clubbing, Stroopwafels & Funny hikes - Reisverslag uit Geneseo, Verenigde Staten van Anne Sandor - WaarBenJij.nu Clubbing, Stroopwafels & Funny hikes - Reisverslag uit Geneseo, Verenigde Staten van Anne Sandor - WaarBenJij.nu

Clubbing, Stroopwafels & Funny hikes

Blijf op de hoogte en volg Anne

08 September 2014 | Verenigde Staten, Geneseo

Oke, saai als dit klinkt, deze week is er niet zoveel gebeurd als vorige week, helaas. We begonnen onze week goed op zondag (daar was ik gebleven geloof ik dus daar ga ik nu maar even verder). We waren namelijk aan het drinken op Seung's kamer met wat mensen. Ik had niks want ik had geen zin in alcohol (verstandig he papa en mama :D). We gingen wat spelletjes doen, en blijkbaar waren we iets te lawaaierig, want opeens klopte er iemand op de deur. Wij snel alle alcohol verstoppen. Was het de RA, dat is een soort gevangenisbewaker die eropuit is om zoveel mogelijk mensen het leven zuur te maken. Er zijn er meerdere in elke dorm, en gelukkig hadden wij de allerchagrijnigste van het hele clubje. Ze kwam binnen en zei dat ze de alcohol op de gang kon ruiken (dat gaat blijkbaar door de deur heen) en dat we te veel lawaai maakten (vorige keer produceerde het feestje bij Seung ongeveer 100.000 decibel meer). We moesten aangeven wie er 21 waren en alle alcohol in het midden van de kamer zetten. Iedereen moest zijn ID laten zien en onze namen werden opgeschreven. Ik voelde me echt een bad-ass crimineel :) De RA bleef maar zeggen: 'I don't want to do this either, but it's your fault, blablabla.' Dus nu staan we genoteerd als alcoholisten hier op Geneseo :) Terwijl ik niet eens iets aan het drinken was, dus ik was echt boos haha. En elke keer dat we die RA nu tegenkomen kijkt ze ons echt aan alsof we Jack the Ripper zijn (die trouwens een Pool blijkt te zijn, heb ik vandaag op het nieuws gehoord :D)
Daarna gingen we maar weg daar, want niemand wilde daar nog zijn. We gingen naar een feestje in een voetbal-huis, maar daar was het zo niet interessant dat we na een half uur weer weggingen.
Gelukkig kwamen we terug in Steuben in de lounge 3 hele leuke Amerikanen tegen die ons brownies hebben gevoerd als troostvoer. Toen was mijn hele dag weer goed.

Op maandag was er niet zoveel te doen. Het was Labor Day, dus de colleges gingen niet door. En hoe vaak deze opmerking ook al gemaakt is, ik moet het toch zelf ook even doen: Waarom heet het Labor Day als niemand werkt??????? Maargoed, wij besloten de traditie maar even voort te zetten en lekker ook niet zoveel te doen.

Dinsdag slaan we even over, want dat was gewoon een normale, Hollandse dag college. Woensdag daarentegen…………HEBBEN WE EEN LANG WEEKEND NEW YORK GEBOEKT!!!!! Ik ga gewoon eindelijk naar The Big Apple :D Ik ga met Jalien, Anandi en Rachnel, we gaan komende donderdag weg, en dan komen we in de nacht van zondag op maandag weer terug. Ik kan echt niet wachten, we hebben het er constant over. Dus wees alvast voorbereid: de komende blog wordt eerder een roman, want dan moet ik alles vertellen over New York en heb ik ook een hoeveelheid foto's waar zelfs Romy jaloers op zou zijn :D

Donderdag kwam mijn pakketje vanuit Nederland met drop, stroopwafels, hagelslag en speculaas!! Ik eet het thuis nooit, maar ik was er zo blij mee! Ik heb inmiddels Bethany stroopwafels en speculaas gevoerd, en een paar Koreanen heb ik drop gegeven. Drop was niet heel populair, maar de stroopwafels en speculaas wel. Ik moet nog even brood kopen, maar dan ga ik sowieso een boterham met hagelslag eten :) Even Nederland proeven. Ik heb ook echt 3 uur met Bethany, mijn kamergenoot, gekletst. Ze is zo lief en aardig. Ik ben echt blij dat zij mijn kamergenoot is!

Ook vrijdag was niet heel boeiend. Snel door naar zaterdag dus maar. We gingen na de lunch naar Letchworth State Park, samen met Jalien, Anandi, Pim, Simon en Theo. Het was ongeveer een half uurtje met de gratis bus, en toen waren we er. Het was niet heel warm helaas, maar wel goed wandelweer. In Letchworth is echt een enorme kloof. Het wordt ook wel de Grand Canyon van het noorden genoemd. En dat lijkt het ook wel. Hij is echt minstens 100 meter diep. De natuur was zo mooi. We hebben 2 uur gelopen en we gingen naar de watervallen, want in de kloof zijn 3 watervallen. We liepen naar de grootste, dat was ongeveer een uurtje. We waren ontzettend melig onderweg, ik heb filmpjes gemaakt die nergens op slaan. Met Anandi kwam ik een bord tegen waarop stond 'No shoulder', en hoewel ik inmiddels geleerd heb dat shoulder niet alleen 'schouder' betekent, vonden we het toch erg grappig. Hieronder zijn wel wat foto's, de filmpjes laat ik alleen zien op aanvraag ;P
's Avonds hebben we op mijn kamer wat gedronken (zonder gevangenisbewaker deze keer gelukkig). Daarna gingen we uit bij The Statesman, een club waar je kon dansen en waar ook een bar was. Het was net als in een film: meisjes waren tegen mannen aan aan het dansen op een manier die niet legaal is :) En mannen ook tegen meisjes trouwens haha :D Het was wel echt heel gezellig en de muziek was ook heel leuk. Er is heel wat geregeld (voor de mensen uit Groningen) oftewel gezoend. Niet door mij haha :S

En vandaag ben ik om half 11 wakker geworden en heb ik niks productiefs gedaan behalve gesport en deze blog geschreven :) De volgende blog wordt heeeeeeeeeel leuk!!!!! Good things come to those who wait :D

  • 08 September 2014 - 09:53

    Ine:

    Mooi hoor, die watervallen!!
    En van wie zijn die schattige slippertjes?

  • 08 September 2014 - 22:48

    Rooomy:

    Anne!!!

    Ik kan nu al niet wachten tot je volgende blog!! Hahaha! Je bent nu net tegen mij aan het praten op Facebook! Dan stop ik even met de blog! ;p

  • 08 September 2014 - 23:00

    Romy:

    Ben ik weer! ;p
    Jij moet leren en PLL kijken, dus ik ga weer even verder schrijven! Ik wil wel graag een aanvraag doen op een leuk filmpje? :)

    New York wordt echt zóóóó fantastisch!! Echt Anne, maak MEGA veel foto's!!! Ik wil ze ALLEMAAL zien!! :D
    Ik kan niet wachten de verhalen te horen! :)))

    Echt fijn dat het zo leuk is!! En wat een super mooie natuur! Amerika mag dan niet echt veel cultuur hebben (nouja, geschiedenis achtige dan ;p) maar het is wel echt een geweldig mooi land! Jeetje!

    Super leuke foto's! En die slippers!! Wat schattig!! Zijn die van jou? :)

    Ik zie net in mijn ooghoek dat je dagboek al 504 keer is bekeken! Wauw!

    Tot morgen!! Ik kan niet wachten tot we eindelijk de lang verwachte mid season finale gaan kijken!! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Geneseo

Studie in Amerika

Vanaf 15 augustus ga ik een semester studeren in Amerika. Ik zit op SUNY Geneseo, een universiteit in, verrassend, Geneseo, dat is ongeveer 6 uur rijden vanaf New York. Geneseo is een plaatsje waar bijna niemand woont, alleen de universiteit is groot. De dichtstbijzijnde grotere plaats is Rochester, daar vliegen we de 15e naartoe, via Reykjavik en JFK in New York. Mijn kamer in Groningen ga ik omruilen voor een dormitory waar ik mijn enorme kamer van wel 12 m2 deel met een meisje uit Zimbabwe :) Ik ga vijf vakken volgen, die allemaal met communicatie te maken hebben, maar vooral ook met PR en marketing. Naast mijn studie hoop ik zoveel mogelijk van de omgeving te zien. Niet alleen van de natuur (Indian Summer, Lake District), en cultuur (hallo megahamburgers, 3-literflessen cola, American Football, ijshockey, Kappa Delta Nu en Hollywood), maar ook van de steden. Ik wil echt ontzettend graag naar New York, Washington, Toronto, Buffalo, Boston, Philadelphia, en wat daar verder allemaal nog in de buurt ligt. De Niagara Falls zijn ook vlakbij, dus daar komt ongetwijfeld ook een verslagje over online :) Ik heb er ontzettend veel zin in en ik ben van plan (onder voorbehoud dus :P) om elke week minstens een keer een verslag op deze site te plaatsen over mijn ervaringen. En dan zie ik jullie allemaal over 4 maanden weer!!

Recente Reisverslagen:

19 December 2014

This is the end...

08 December 2014

Anne's Next Ultimate American Experience

24 November 2014

Random Stuff

03 November 2014

Halloween American Style

20 Oktober 2014

Straight A's
Anne

Hoi! Ik ben Anne, 19 jaar oud. Ik studeer communicatie- en informatiewetenschappen in Groningen en zit in mijn derde jaar. Ik woon in een studentenhuis met een van mijn beste vriendinnen, en dat is ontzettend gezellig. Drie andere vriendinnen wonen ook in Groningen, die zie ik gelukkig minstens een keer per week. De rest van mijn vriendinnen woont nog thuis of woont ergens anders in Nederland, maar die zie ik ook sowieso een keer per maand. Ik hou van dansen, sporten, shoppen, en dus ook van veeeel leuke dingen doen met vrienden, vriendinnen en familie. Reizen vind ik ook ontzettend leuk, eigenlijk wil ik alle landen een keer bezocht hebben. Hopelijk heb ik dus ontzettend veel reisverslagen over een tijdje!

Actief sinds 13 Aug. 2014
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 6329

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 20 December 2014

Studie in Amerika

Landen bezocht: