Straight A's - Reisverslag uit Geneseo, Verenigde Staten van Anne Sandor - WaarBenJij.nu Straight A's - Reisverslag uit Geneseo, Verenigde Staten van Anne Sandor - WaarBenJij.nu

Straight A's

Blijf op de hoogte en volg Anne

20 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Geneseo

Oke, laat ik maar meteen eerlijk zijn: Ik haal hier niet alleen maar straight A’s. Maar......het komt wel in de buurt!! Ik had beloofd dat ik mijn cijfers zou geven in mijn volgende blog, dus hier zijn ze:

- Tentamen American Public Address: 100/100 punten --> A
- Tentamen Human Sexual Behavior: 90/100 punten --> A-
- Essay English Writing: 93/100 punten --> A-
- Discussion and Group Dynamics: 84/100 & 90/100 --> geen idee eigenlijk :D
- Theory and Practice Public Relations: 94/100 --> A/A-
- Portfolio English Writing: A

Duuuuus....dat gaat wel prima :D Maar eigenlijk tel je hier in Amerika ook alleen mee als je alleen maar A’s haalt, voor alles, 8 jaar lang, tijdens je universiteit en tijdens je graduate school. Als je ook maar één B’tje hebt, beland je in de goot. En dat overdrijf ik niet, dat is echt zo. Daarom is iedereen hier ook dagenlang depressief als ze een A- hebben, terwijl dat in Nederland gewoon een 9 is.

Het weekend dat Daan hier was, was ook fantastisch. Hij kwam van 9 oktober tot 14 oktober. We hebben natuurlijk veel toeristen-dingen gedaan (Times Square, Rockefeller Center, WTC, 9/11 memorial, en daar zal ik jullie niet mee vermoeien want jullie hebben al een keer een roman over de toeristen-dingen in NYC moeten lezen :D Ik wil alleen maar zeggen dat het echt heel ontspannen was. We hebben elke dag wel gewoon lang in een restaurant gezeten en lekker gekletst. Ik had hem zo gemist en het was fijn om weer bij hem te kunnen zijn. Maar naast alle standaard-toeristen dingen hebben we ook veel iets-minder-toeristen-dingen gedaan. We hebben bijvoorbeeld ten eerste Carlo’s Bakery ongeveer helemaal leeggekocht. Gewoon omdat het kon en omdat we dit weekend achterlijk ongezond wilden eten. We hadden 3 crumble pies, 2 brownies, 2 XXL M&M’s cookies, 1 cannoli en 1 biscotti. Dat was ons ontbijt en onze lunch op zondag. De lunch hebben we in Central Park opgegeten die dag, want het was zo lekker warm. We konden gewoon in een t-shirt in het park zitten :) We hebben ter ere van mama’s verjaardag op 10 oktober ook cheesecake gegeten. Ontzettend lekker (allemaal naar Magnolia’s Bakery, ik maak reclame voor alle bakkerijen in New York), maar heel erg machtig. Er zaten besjes op de bovenkant en nadat ik die op had was ik al vol. Toen moest ik de hele cheesecake nog haha :)
En ik heb al die locaties uit films gezien: het meer in Central Park, het boathouse in Central Park, de fontein in Central Park, Upper East Side, City Hall, Grand Central Station en de Public Library. Gelukkig had ik weer geluk en was die grote zaal in de Library die je altijd in films ziet, gesloten. We zijn nog twee keer teruggegaan daarna, maar ook toen was hij dicht. Maar de rest van de bibliotheek was ook erg indrukwekkend. In vergelijking met de wolkenkrabbers zijn het kleine, nietsbetekenende gebouwtjes, maar ze zijn wel oud en erg mooi van binnen. We zijn ook naar het Guggenheim geweest op maandag, Daan wilde daar graag heen omdat hij in Lissabon ook een keer naar het Guggenheim is geweest en dat heeft toen veel indruk op hem gemaakt blijkbaar :) De kunst was wel echt heel mooi, als jullie het een keer willen checken: het was een groep die ZERO heette, ze waren Europees. Er zat zelfs een Nederlander in.
We zijn ook nog met de Roosevelt Tramway gegaan. Dat is niet zo heel bekend volgens mij, maar iedereen die nog een keer naar New York gaat moet dat echt doen. Je kan opstappen in Upper Manhattan, en dan ga je met een soort skilift tussen de gebouwen door, over het water, en dan kom je uit op Roosevelt Island. Je hebt echt heel gaaf uitzicht over de avenues en op de skyline. Vlakbij die Tramway was ook Dylan’s Candy Bar, volgens mij best een bekende snoepwinkel. We zijn naar binnen gegaan en we hebben M&M’s gestolen :) We waren een paar dagen eerder ook in de echte M&M winkel, dat was nog veel indrukwekkender, chocolade-junkie als ik ben. Ze hebben daar allemaal verschillende soorten M&M’s, ook soorten die je niet in de winkel kan krijgen, in alle kleuren die er zijn. En ze hebben natuurlijk, Amerikaans als het is, ook merchandise: baby-rompertjes, complete serviezen, ochtendjassen, allemaal met M&M’s erop. Want stel je voor dat je baby GEEN rompertje met de gele M&M erop heeft. Die heeft dan gewoon een achterstand voor de rest van z’n leven natuurlijk.
Waar ik trouwens wel achter kwam, en dat vond ik best wel erg van mezelf, is dat er bij het 9/11 memorial 2 fonteinen zijn in plaats van 1. Logisch natuurlijk, aangezien er twee torens waren, maar we zijn de vorige keer niet naar de tweede gelopen omdat het heel slecht weer was. Dus toen Daan voorstelde om even een stukje verder te lopen zag ik opeens dat er nog een fontein was. Dom van mij, I know. Maar nog steeds indrukwekkend. Achter een van de namen, een vrouw, stond: and her unborn child. Dat maakte wel indruk.
Verder hebben we zo achterlijk veel gelopen dat onze voeten heel erg pijn begonnen te doen. Eerst deden alleen mijn voeten pijn, dus toen vond Daan het natuurlijk nodig om te beginnen over mijn schoenen die slecht waren om de hele dag op te lopen (had je ook wel gelijk in hoor :D). Maar na een paar dagen kreeg hij ook last van zijn voeten. Lag het toch niet alleen aan mij :)
Daan wilde ook nog naar de Oakley-winkel om de zonnebril die hij in Miami had gekocht wat smaller te laten maken. Hij viel nu namelijk een beetje van zijn hoofd. Dus wij op dinsdag naar de Oakley-winkel. Alleen ‘Jimmy’ kon zijn bril maken, dus we moesten even wachten tot Jimmy klaar was met iemand anders. Toen Daan vertelde wat er aan de hand was, pakte Jimmy er een of ander apparaat bij, maakte hij de bril warm, en boog hij hem echt ontzettend ver zodat hij smaller werd. Daan helemaal in paniek natuurlijk, hij keek me erg verschrikt aan, want hij dacht dat het Jimmy’s bedoeling was om die bril gewoon voor zijn ogen kapot te maken. Gelukkig was Jimmy lief en heeft hij hem inderdaad alleen smaller gemaakt, en niet gebroken.
De dagen dat wij in NY waren was er ook een Joods feest, het loofhuttenfeest, dus we hebben echt honderden orthodoxe Joden gezien. Die heb ik volgens mij nog nooit met zoveel tegelijk gezien. Best interessant. Ze hadden allemaal erg veel kinderen, en de mannen waren eigenlijk bijna altijd gescheiden van de vrouwen. Er heeft er zelfs één aan Daan gevraagd of hij Joods was, en hij wilde hem al bijna bekeren, maar we zijn op tijd weggevlucht.
Mijn lieve mama had trouwens een heel overlevingspakket aan Daan meegegeven, waarmee ik heel Geneseo wel kennis had kunnen leren maken met het Nederlandse voedsel :) 2 kilo pepernoten (ook chocolade, halleluja), 3 pakken stroopwafels, speculaas, tijdschriften, paraplu’s, honing, een dik vest voor de winter, een boekje als cadeautje, terwijl ze zelf jarig was. Dus als het hier zo koud en besneeuwd wordt dat ik mijn kamer niet meer uit kan (of wil) komen, heb ik in ieder geval genoeg te eten :) Van Daan heb ik een chocoladeletter, een chocolade plakkaat, en chocolademuntjes (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) gekregen, en van zijn moeder een kalender en een adventkalender met chocolaatjes erin. Tsja, ik en mijn chocolade-fetish. Met andere woorden, iedereen vindt geloof ik dat ik minstens 100 kilo dikker terug moet komen uit Amerika :) Zo grappig, want in Nederland probeer ik me altijd van dat soort voedsel te onthouden, aangezien ik mijn figuur wil behouden, maar nu ik hier ben, mis ik het juist heel erg. Gelukkig heb ik lieve familie die het allemaal voor me opsturen :D

Gisteren zijn we voor de tweede keer naar Letchworth State Park gegaan, omdat het inmiddels herfst is geworden. De bomen zijn hier niet, zoals in Nederland, bruin, en iets minder bruin, en iets donkerder bruin, maar heel fel oranje, rood en geel. Echt prachtig. Het park was deze keer dus ook een stuk mooier, en ondanks dat het koud was hebben we onszelf gedwongen om 2 uur te lopen (lees: veel foto’s te maken). De foto’s zien jullie hieronder :)

Nou, dat was wel ongeveer alles wat ik heb meegemaakt de afgelopen tijd ;) Tot snel!

  • 21 Oktober 2014 - 10:24

    Maaike-Anna:

    Anneee!! Wat een goede cijfers! Maakt niet uit hoor dat je niet alleen maar straight A's hebt gehaald. 9's zijn ook supergoed! haha
    NY klinkt echt als een hele boeiende plaats. Duidelijk veel te zien en te beleven.
    Oow, jummie! Geniet van al dat lekkers. Vooral die chocolade perpernoten! haha

    Have fun en liefs!
    Maaike-Anna

  • 22 Oktober 2014 - 22:40

    Romy:

    Hooooooi! :D

    We hebben net geskyped, maar ik wilde toch nog even reageren! (:
    Wat geweldig om te horen dat het zo leuk was! Vooral met Daan!! :D :D :D
    Echt trots op je! Zo druk en dan nog allemaal As!! Ongelofelijk!! :D

    Wat een leuke blauwe lippenstift! :) Voor het uitgaan?? :p
    Echt zo unreal dat je al twee keer in New York bent geweest! Súper gaaf!!

    Zoals Maaike-Anna al zei: gewoon lekker al die chocola oppeuzelen hoor! :D
    Wat lief van je moeder dat ze allemaal spullen heeft meegegeven!
    Heeft Daan weer kleren van jou mee terug kunnen nemen? :) Was ik helemaal vergeten te vragen!
    Dat was de bedoeling toch? :)

    Succes met je opdrachten afmaken vandaag en leren voor de toetsen volgende week!!

    Lieve groetjes en súper dikke knuffel!! <3
    Romy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Geneseo

Studie in Amerika

Vanaf 15 augustus ga ik een semester studeren in Amerika. Ik zit op SUNY Geneseo, een universiteit in, verrassend, Geneseo, dat is ongeveer 6 uur rijden vanaf New York. Geneseo is een plaatsje waar bijna niemand woont, alleen de universiteit is groot. De dichtstbijzijnde grotere plaats is Rochester, daar vliegen we de 15e naartoe, via Reykjavik en JFK in New York. Mijn kamer in Groningen ga ik omruilen voor een dormitory waar ik mijn enorme kamer van wel 12 m2 deel met een meisje uit Zimbabwe :) Ik ga vijf vakken volgen, die allemaal met communicatie te maken hebben, maar vooral ook met PR en marketing. Naast mijn studie hoop ik zoveel mogelijk van de omgeving te zien. Niet alleen van de natuur (Indian Summer, Lake District), en cultuur (hallo megahamburgers, 3-literflessen cola, American Football, ijshockey, Kappa Delta Nu en Hollywood), maar ook van de steden. Ik wil echt ontzettend graag naar New York, Washington, Toronto, Buffalo, Boston, Philadelphia, en wat daar verder allemaal nog in de buurt ligt. De Niagara Falls zijn ook vlakbij, dus daar komt ongetwijfeld ook een verslagje over online :) Ik heb er ontzettend veel zin in en ik ben van plan (onder voorbehoud dus :P) om elke week minstens een keer een verslag op deze site te plaatsen over mijn ervaringen. En dan zie ik jullie allemaal over 4 maanden weer!!

Recente Reisverslagen:

19 December 2014

This is the end...

08 December 2014

Anne's Next Ultimate American Experience

24 November 2014

Random Stuff

03 November 2014

Halloween American Style

20 Oktober 2014

Straight A's
Anne

Hoi! Ik ben Anne, 19 jaar oud. Ik studeer communicatie- en informatiewetenschappen in Groningen en zit in mijn derde jaar. Ik woon in een studentenhuis met een van mijn beste vriendinnen, en dat is ontzettend gezellig. Drie andere vriendinnen wonen ook in Groningen, die zie ik gelukkig minstens een keer per week. De rest van mijn vriendinnen woont nog thuis of woont ergens anders in Nederland, maar die zie ik ook sowieso een keer per maand. Ik hou van dansen, sporten, shoppen, en dus ook van veeeel leuke dingen doen met vrienden, vriendinnen en familie. Reizen vind ik ook ontzettend leuk, eigenlijk wil ik alle landen een keer bezocht hebben. Hopelijk heb ik dus ontzettend veel reisverslagen over een tijdje!

Actief sinds 13 Aug. 2014
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 6328

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 20 December 2014

Studie in Amerika

Landen bezocht: