New York, New York <3 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Anne Sandor - WaarBenJij.nu New York, New York <3 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Anne Sandor - WaarBenJij.nu

New York, New York <3

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 September 2014 | Verenigde Staten, New York

Hallooooo allemaal!!! Het heeft even geduurd maar nu ben ik er weer hoor. Na drie weken bijna, echt te lang. Gelukkig hebben jullie niet heel veel gemist, behalve 1 erg belangrijk ding.....NEW YORK CITY!!! :) Het is een lange blog, maar hopelijk vinden jullie het niet erg om over New York te lezen! ;)

Op donderdag 11 september ging ik samen met Anandi en Tommy om half 5 naar het Study Abroad Office. Sam en Carly, medewerkers daar, zouden ons namelijk meenemen naar Rochester, waar we dan zouden wachten totdat de bus zou gaan om 11 uur. Ze brachten ons naar Spot cafe, 2 minuutjes van de plek waar de bus zou vertrekken. Om half 10 kwamen de andere drie ook, Rachnel, Jalien en Corinna. Om half 11 gingen Tommy en ik kijken of de bus er al was, maar dat was niet zo. Het was steenkoud dus we gingen vrij snel weer terug. Het restaurant zou om 11 uur dicht gaan, dus we waren een beetje bang dat we heel lang nog buiten moesten staan, maar gelukkig kwam de bus om 10.50. Helaas zaten de bus al tot de nok toe vol dus we konden niet naast elkaar zitten.

En toen was het dus vrijdag. We (Rachnel, Anandi, Jalien en ik) gingen in New York eerst naar ons appartement in Union City, om even een paar uur te slapen. Het was zo gaaf om tussen de wolkenkrabbers naar Port Authority, het busstation op Times Square, te lopen.
Het appartement had uitzicht op de skyline van Manhattan! :) We wilden een bus nemen naar Manhattan nadat we geslapen hadden, maar die bleek helaas niet zo vaak te gaan. Wisten wij veel, er staat nergens informatie. Bovendien had ik zoiets van: als in Groningen de bus elke 5 minuten komt, LIJKT het me logisch dat er in NEW YORK CITY ook wel wat vaker een bus gaat dan 1 KEER PER UUR. Maar deze redenatie bleek volledig onjuist. Gelukkig was het wel 23 graden. Uiteindelijk kwam er een bus, dus toen waren we na een kwartier in Manhattan. Daar ontmoetten we Seung, die ons meenam voor ontbijt. Nadat we een Frappuccino hadden gehaald bij Starbucks wilde Seung gaan eten bij zo’n fastfoodtent waar ze op de ramen plaatjes hebben van borden voedsel waar je meteen onpasselijk van wordt. Nee bedankt. Dus gingen we naar Pret a Manger, we hadden meer vertrouwen in iets dat Frans klonk. Daarna gingen we eerst naar Times Square. Superveel mensen en auto’s en reclame. Maar ik had het wat groter verwacht. Na Times Square liepen we door naar Rockefeller Center. We keken eerst buiten, omdat daar natuurlijk altijd de ijsbaan (die lang niet zo groot is als hij in films lijkt trouwens) en de kerstboom staan. Daarna gingen we in Rockefeller kaartjes kopen zodat we een paar uur later op de toren konden. We besloten naar Central Park te gaan om daar te chillen, op die rotsen die je ook altijd in films ziet.
Seung moest toen weg, dus we gingen met z’n vieren naar Top of the Rock. We hebben zo ontzettend veel foto’s gemaakt bovenaan, het was echt prachtig. We zijn er ook wel anderhalf uur geweest denk ik. We wilden daarna graag met de ferry naar Staten Island, omdat je dan op de heenweg met zonsondergang de skyline van New York ziet, en op de terugweg alle lichtjes. En het was ook nog eens gratis, dat vonden wij wel leuk als echte Nederlanders :) Dus na het eten gingen we snel met de subway, en we waren precies op tijd voor de Ferry. Op de boot hebben we weer superveel foto’s gemaakt, want de zon ging onder. Het was echt prachtig. We gingen ook nog langs het Vrijheidsbeeld, dus die kan ik ook van mijn lijstje strepen :) Na een half uur kwamen we aan op Staten Island, en toen gingen we weer terug. Toen was het donker dus kon je de skyline van NY zien met alle lichtjes, maar het was zo koud buiten dat we alleen even gekeken hebben. Om half 9 waren we terug op South Island, en toen hebben we de subway terug genomen.

Zaterdag zouden we Seung ontmoeten in de stad, maar hij was er niet. Toen zijn we met z’n vieren eerst ontbijt gaan halen. Tommy had gezegd dat hij ons wel wilde rondleiden. Maar eerst wilden we naar Victoria’s Secret. We hebben, toen we in de buurt kwamen, aan 3 mensen gevraagd hoe we er moesten komen, en iedereen zei wat anders :) Niemand in New York kent z’n eigen stad :) Maar uiteindelijk kwamen we er. Daarna zijn we met de Subway naar Soho gegaan. Daar is het heel anders dan in Midtown Manhattan. Veel minder hoge gebouwen, de universiteit is daar ook, dus veel studenten. Tommy en Seung waren daar, en Seung had ons beloofd dat hij dessert voor ons zou kopen toen we die garbage plate hadden gegeten, dus dat ging hij nu waarmaken. Hij nam ons mee naar Spot Dessert Bar. Daar hebben we toetjes voor lunch gehad :) een aanrader :) We zijn naar het WTC gelopen en het 9/11 memorial. Het regende, maar iedereen wilde het wel graag zien. Het memorial was heel triest. Ik vond het zo erg om daar te zijn waar 13 jaar geleden zoveel mensen om zijn gekomen. Er hangt nog steeds een raar sfeertje, heel beladen. Rachnel en ik hadden het er allebei moeilijk mee, en wij zijn niet eens Amerikaans. Dus na 10 minuten zijn we ook weer weggegaan.
Omdat het zo vies weer was gingen we shoppen. Daarna gingen we over de Brooklyn Bridge, in de regen, om in Brooklyn de Brooklyn pizza te eten waar iedereen het over had. Seung zei dat we naar Grimaldi’s moesten gaan, omdat ze daar hele goeie hadden. Normaal schijnt daar een enorme rij te zijn, maar wij hadden geluk, we konden meteen gaan zitten. We hebben 3 pizza’s besteld, van die wagenwielen, die je zelf kon beleggen, en het was inderdaad heel erg lekker. Zeker de moeite van het lopen waard. Na de pizza moesten we redelijk snel terug naar Times Square om onze bus te halen. Tommy bracht ons naar Midtown Manhattan, en wij gingen toen met z’n vieren terug naar het appartement.

14 sept: Vandaag gingen we iets heel leuks doen, iets waar ik heel erg naar uit heb gekeken: we gingen naar de Cake Boss winkel!!!!! :) Voor iedereen die Cake Boss niet kent: dat is een Italiaanse familie die al vrij lang in New York woont en een bakkerij heeft, die inmiddels heel beroemd is geworden doordat ze een show hebben op TLC. We hadden de bussen van tevoren al uitgezocht en dat is in een keer goed gegaan. Binnen in die winkel was het echt de hemel op aarde: koekjes, taarten, gebak, alles. Het was ons ontbijt en we vonden het zonde om maar 1 ding te nemen van alles wat ze daar hadden. Dus namen Anandi en ik allebei een brownie, ik met walnoten. Samen hebben we nog een carrot cupcake en een crumble pie gekocht, die we zouden delen. Je kon daar niet echt zitten dus namen we onze mooie Cake Boss doosjes mee naar Starbucks, de rest wilde namelijk ook koffie. Daar hebben Nan en ik eerst de crumblie pie gegeten. OMG!!!!! Dat is echt een van de lekkerste dingen die ik ooit heb gehad, en het was niet eens chocola!!!! Zoooo lekker!!! En de brownie was ook echt fantastisch, ik weet er geen ander woord voor :) Ik heb nog nooit zo’n ontbijt gehad, maar om dat voor de eerste keer in New York te doen is niet verkeerd. Een stuk van de brownie heb ik bewaard voor de lunch. We gingen terug naar het appartement en daar hebben we echt in 10 minuten alles gedaan en zijn we weer naar de bus gerend. Binnen drie kwartier waren we in Manhattan. Daar hebben we eerst onze koffers gedumpt bij zo’n soort stadsgarderobe. Daarna gingen we lopen naar Victoria’s Secret, alweer, was vlakbij gelukkig. Deze keer heb ik wel wat gekocht. Het was extreem koud in die winkel en inmiddels was het ook al half 2, dus gingen we op een terrasje zitten in de zon. Jalien, Anandi en ik hadden een smoothie, eindelijk even wat fruit. Ik heb ook de rest van mijn brownie opgegeten, zo ontzettend lekker. Ik ben echt verliefd op Cake Boss nu. Na onze ‘lunch’ gingen we nog even shoppen, maar helaas moesten we zorgen dat we om half 6 richting de bus gingen, omdat die om kwart over 6 zou vertrekken. In Rochester aangekomen stond onze taxi er gelukkig al, en die bracht ons in 40 minuten weer terug naar Geneseo

En over 2,5 week ga ik weer naar New York, maar dan met Daan!! Hij komt me even 5 dagen opzoeken! Ik kan niet wachten :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Studie in Amerika

Vanaf 15 augustus ga ik een semester studeren in Amerika. Ik zit op SUNY Geneseo, een universiteit in, verrassend, Geneseo, dat is ongeveer 6 uur rijden vanaf New York. Geneseo is een plaatsje waar bijna niemand woont, alleen de universiteit is groot. De dichtstbijzijnde grotere plaats is Rochester, daar vliegen we de 15e naartoe, via Reykjavik en JFK in New York. Mijn kamer in Groningen ga ik omruilen voor een dormitory waar ik mijn enorme kamer van wel 12 m2 deel met een meisje uit Zimbabwe :) Ik ga vijf vakken volgen, die allemaal met communicatie te maken hebben, maar vooral ook met PR en marketing. Naast mijn studie hoop ik zoveel mogelijk van de omgeving te zien. Niet alleen van de natuur (Indian Summer, Lake District), en cultuur (hallo megahamburgers, 3-literflessen cola, American Football, ijshockey, Kappa Delta Nu en Hollywood), maar ook van de steden. Ik wil echt ontzettend graag naar New York, Washington, Toronto, Buffalo, Boston, Philadelphia, en wat daar verder allemaal nog in de buurt ligt. De Niagara Falls zijn ook vlakbij, dus daar komt ongetwijfeld ook een verslagje over online :) Ik heb er ontzettend veel zin in en ik ben van plan (onder voorbehoud dus :P) om elke week minstens een keer een verslag op deze site te plaatsen over mijn ervaringen. En dan zie ik jullie allemaal over 4 maanden weer!!

Recente Reisverslagen:

19 December 2014

This is the end...

08 December 2014

Anne's Next Ultimate American Experience

24 November 2014

Random Stuff

03 November 2014

Halloween American Style

20 Oktober 2014

Straight A's
Anne

Hoi! Ik ben Anne, 19 jaar oud. Ik studeer communicatie- en informatiewetenschappen in Groningen en zit in mijn derde jaar. Ik woon in een studentenhuis met een van mijn beste vriendinnen, en dat is ontzettend gezellig. Drie andere vriendinnen wonen ook in Groningen, die zie ik gelukkig minstens een keer per week. De rest van mijn vriendinnen woont nog thuis of woont ergens anders in Nederland, maar die zie ik ook sowieso een keer per maand. Ik hou van dansen, sporten, shoppen, en dus ook van veeeel leuke dingen doen met vrienden, vriendinnen en familie. Reizen vind ik ook ontzettend leuk, eigenlijk wil ik alle landen een keer bezocht hebben. Hopelijk heb ik dus ontzettend veel reisverslagen over een tijdje!

Actief sinds 13 Aug. 2014
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 6346

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 20 December 2014

Studie in Amerika

Landen bezocht: